3.10.2009

2 kerja dalam 1 projek, ada skandalkah !#$?

. 3.10.2009


Hebat betul la projek kat Sabah ni, pernah dengar tak JKR buka tender untuk dua kali kerja dalam satu projek. Dihuraikan disini... Dalam satu projek untuk dibuka tender, pihak JKR sepatutnya telah memikirkan kesan langsung keatas sesuatu projek itu sehingga siap, misalnya kontrak pembinaan jalanraya, sudah tentu sesuatu tender yang dikeluarkan hendaklah dinyatakan projek itu sehingga siap. Bermaksud jalanraya itu telah siap ditarkan (orang Sabah cakap diaspalkan), baru pihak JKR puashati dan melepaskan bayaran kepada kontraktor.

Betul la tu, tetapi apa yang hebat di Sabah ini, satu projek jalanraya (nak kata highway pun payah nak dikategorikan) boleh ditender dua kali. Bermaksud 1 kali tender untuk meratakan dan membuat jalan hingga tahap "gravel" sahaja. Kemudian, satu tender lagi akan dibuka bagi kerja-kerja finishing (dengan izin) serta mengaspal/mentarkan jalan. macamana tu ? Hebat kerr atau membazir atau JKR tak tau buat kerja atau JKR memang tak ikut prosedur ATAU memang ada SKANDAL BESAR ?&*#!.

Link ini sungguh menarik perhatian tuan rumah serta penduduk Sabah dan juga penduduk Utara Semenanjung coz ada kaitan dengan puteri Sultan Perak.



Link [sini]

Benarkah puteri Sultan marah coz kerajaan Penang yang diperintah Pakatan Rakyat menghalang projek pembinaan jalan keretapi berkembar [link sini] tersebut.


klik sini untuk dapatkan smiley upin dan ipin

Tuan Rumah;Mari kita lihat lepaas ni sapa yang dapat projek tar jalan tersebut... tungguuuuu !



Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com