9.04.2008

Cukai rokok naik..arak stable....Islam harihari la...

. 9.04.2008



Daily Express ; 04.09.2008 Kota Kinabalu : Keputusan kerajaan untuk tidak menaikkan duti eksais bir dan stout untuk tahun depan adalah langkah positif memandangkan industri tersebut menghadapi keadaan mencabar, kata Confederation of Malaysia Brewers Berhad (CMBB)



Kenaikan duti eksais sejak 2004 hingga 2006 yang berjumlah 50 peratus telah memberi tekanan kepada industri itu, kata CMBB dalam kenyataannya pada Rabu. Seperti industri lain, industri bir dan stout turut berdepan dengan perlambungan kos akibat daripada kenaikan harga minyak, tariff elektrik, harga bahan dan inflasi, kata CMBB.

Harga bahan-bahan mentah utama seperti malt, hops dan barli telah meningkat di antara 50 peratus dan 150 peratus dalam tempoh dua tahun lepas sementara kos pembungkusan, bahan dan perkhidmatan juga meningkat sehingga RM40 juta setahun dan ianya terus meningkat.

CMBB berharap kerajaan akan mempertimbangkan untuk mengekalkan kadar duti eksais pada tahun-tahun akan dating bagi membantu industri itu untuk berdaya saing.

dan lagi berita di sini atau laman web mereka kat sini

Webmaster ; Cukai rokok naik, arak tak naik, yang terlibat banyak pihak dari yang membuat, mengangkat, menyimpan, dan lain-lainlah termasuk pemimpin kat atas sana tu yang mengamalkan Islam Hari Hari katakan...inilah dia


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com