2.23.2009

shopping, Masjid Quba dan Masjid Qiblatain..

. 2.23.2009

Dah nak bertolak ke Mekah.. sedih rasanya untuk meninggalkan Madinah Al-Munawarrah. Sebelum itu kami ada masa setengah hari untuk ziarah ke Masjid Quba, Masjid Qiblatain dan juga pergi ke Ladang Kurma.

Ini roomate ana masa buat umrah, nama Abg Ismail, ana Ibrahim. Member2 cakap Ismail anaknya Ibrahim...alhamdullilah !!!! Orang sebut nama pun penuh... alhamdullilah ! Ye tak abang Ismail.

Opsss.. malam sebelum berangkat ke Mekah, kami pergi shopping dulu. Ana tukang nengok dan bawa beg shopping aje, wife ana tukang nengok, tunjuk dan beli, tak banyak pun beli, cuma keperluan peribadi, keluarga dan sahabat di Malaysia.

Shopping kat sini tak lengkap kalau tak beli minyak wangi.. ehhh minyak atar la. Minyak Hajarul Aswad.


Tengok.. tengok.. tangan kosong je beb !!

Foto di atas adalah Masjid Quba, masjid pertama yang didirikan oleh Rasullullah SAW setelah tiba di Kota Madinah.

Alhamdullilah, ana telah bersolat sunat di dalam Masjid ini. Manakala foto dalam Masjid di bawah pula ialah bahagian dalam Masjid Qiblatain. Sejarah Masjid Qiblatain di [sini].

Selingan: Foto bawah ialah pemandangan dari luar Masjid Qiblatain.





klik sini untuk dapatkan smiley upin dan ipin

Webmaster; Kota suci Madinah AlMunawarrah tetap di hati, sentiasa berdoa kepada Allah agar tidak melenyapkan pandangan kota Madinah dan Makkah dari ingatan ini, insyaallah.



Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com