10.26.2008

Komen pedas ni..Prof ke atau %r#g toink..

. 10.26.2008



Klik foto untuk zoom yang lebih besar...

Oleh NOR ZAINAH NORDIN
[Utusan Meloya] KUALA LUMPUR 25 Okt. – Kerajaan Persekutuan digesa menimbangkan untuk membawa kerajaan negeri Pulau Pinang ke muka pengadilan kerana membenarkan pemasangan papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa di kawasan tapak warisan di Georgetown.

Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial, Universiti Malaya (UM), Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata, kerajaan negeri itu perlu dikenakan tindakan di bawah Akta Hasutan kerana secara terang-terangan melanggar semangat perlembagaan dan undang-undang negara.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja Gabungan Penulis Nasional (Gapena) berkata, undang-undang dan perlembagaan meletakkan Bahasa Melayu sebagai bahasa Kebangsaan dan bahasa-bahasa lain boleh digunakan dan dipelajari bukan secara rasmi oleh individu dan kaum-kaum.

"Tak paham la status prof ni...terlebih belajar ke atau terlebih ampu, kerajaan Penang nak buat ni untuk memperkenalkan tapak-tapak warisan tersebut kepada dunia, orang yang mlawat tu bukan semua orang melayu..ada orang cina, india, bangla, mamak k!@3$ dan macam-macam lagi bangsa la...kenapa tak sama je Perbadanan PutraJaya kerana menamakan jalan-jalan tu dengan nama omputih, hampehlah prof ni nasib baik prof kalau frog..kah..kah..kah..tu la terlebih degree ambil PHD Phizikal Head Damage..."


Webmaster; Rasanya Dato' Hishamuddin juga perlu dikenakan Akta Hasutan kerana membenarkan peperiksaan Matematik dan Sains dibuat dalam Bahasa Inggeris, Tun Mahathir juga kerana memperkayakan bahasa Ingeris daripada Bahasa MelaYu..Prog, any komen ka..



Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com