5.27.2009

Bahasa sopan vs bahasa kurang ajar

. 5.27.2009


Sopan dari sahabat cina,

“Saya tidak mahu membuat sesuatu kenyataan yang boleh menjejaskan hubungan persahabatan kami walaupon beliau telah bertindak merakam perbualan dan mengedarkannya kepada tatapan umum untuk kepentingan politik beliau (Aminah).

“Saya tidak marah kepada Aminah kerana kedatangan saya kerumah beliau adalah atas undangan beliau dan saya juga menerima undangan sambil minum petang itu dalam suasana keceriaan kerana kedatangan saya bukan atas arahan politik tetapi atas dasar saya menjenguk teman lama saya dalam perjuangan dulu.

“Dan perbincangan yang saya anggap sebagai sembang-sembang kosong itu merangkumi pelbagai tajuk dan isu yang terdapat didalamnya pelbagai senda gurau yang kadangkala tidak ada realitinya tetapi sengaja dijadikan bahan perbualan,” kata Cheah lagi.



bahasa kurang ajar dari melayu jugak !! korang nilaikan sendiri... sekarang saperr kena selsema babi..





Tuan Rumah; Orang melayu kalau nak tikam belakang habis semua kena tak kira ko tu betina ker jantan kerr bapuk ke sundal kerr, asal makan aku minum aku selamat udah lerr, tengok bahasa cina dengan melayu sapa tikam sapa, dajal melayu ni lah yang merosakkan bangsa sendiri, cilakak kau betina !!!



Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

1 comments:

Gedung Akal said...

Tuan
Jangan marah sama Kak Min kerana main politik cara begitu. Saya seru dengan ikhlas agar Kak Min dan semua pemain politik di dunia untuk lebih bertanggungjawab dan lebih berakal di htpp://gedungakal.blogspot.com.
Ini politik lagu baru! Rentak baru yang bukan jieang tapi pakai akai!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com