5.18.2009

UMNO; Penanti yang sudah tiada penantiannya..

. 5.18.2009


Okay, semua boleh balik. UBN telah mengangkat bendera putih menandakan kedatangan bulannya yang tidak membenarkan mereka bertanding di Penanti. Kekecutan ini diketuai oleh bapak si Najib yang telah memberikan tiga alasan kukuh sebab BN menolak untuk bertanding di kerusi tersebut.

Pertama, kekosongan kerusi itu bukan diperuntukkan oleh perlembagaan tetapi satu usaha PKR untuk menyelesaikan masalah dalamannya.

Kedua, pilihanraya kecil ini satu permainan politik pembangkang.

Ketiga, BN lebih mengutamakan khidmat kepada rakyat dan langkah memulihkan ekonomi negara.

Najib turut menafikan BN takut tewas di kerusi tersebut. [Tetapi sudah diketahui bahawa kubu Penanti adalah kubu kuat Keadilan, masakan Najib mahu meletakkan calon yang pastinya akan kalah dan seterusnya menpalitkan najis dimuka Najib. Akhirnya keputusan keluar dengan Najib menarik diri untuk tidak bertanding di Penanti]



KUALA LUMPUR, 18 Mei (Bernama) -- Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) hari ini memutuskan untuk tidak meletakkan calon pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Penanti, di Pulau Pinang.


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

3 comments:

BABY MUSLIM JE said...

Sebenarnya Islam itu 4 all... hukum Allah jelas meWAJIBKAN setiap yg bersaudara muslim menegaknya. Dlm Quran sebut dlm hadis sebut. Kewajiban itu mutlak tanpa kira bangsa yg penting muslim. 50thn lebih merdeka apa pencapaian pemerintah dulu kini selamanya buat dlm melembagakan pelembagaan syariat? Syiar pada agama dah megah. Masih lagikah meng kolot kan agama Allah? Tahap murtad sgt kritikal.. apa masih bergantung pada syiar? sememangnya syariat jua penyelesaian semua makhluk di bumi Allah ni. Hiburan terlalu asyik hingga melupakan pada muda mudi pada KEMATIAN. Saat itu lah di tanya apa pengorbananmu pada agama! bukan bangsa. Syiar juga ditanya TETAPI setelah keutamaan akidah itu atau dasar di tanya.. Percayalah parajurit2 tentera juga berjuang ibarat nyawa di hujung tanduk. Tatkala itu niat parajurit yg beragama islam telah di wajibkan di tanamkan perjuangan ini pertamanya berniat kerna Allah(agama), kerna bangsa dan kerna negara.. Sebab apa? Sbb muslim diwajibkan sebarang apa yg dilaku dituntut kerna Allah(agama) yg pertama. InsyaAllah keikhlasan itu terpancar.. jgn memandang sikap seseorg ahli kita meninggalkan dasar perjuangan Islam. Sesekali tepuk kepala tanya siapa Pencipta Mulia... Jwpn yg x di sanggah2 dari dulu kini dan selamanya dalam kalamullah kitab suci Al-Quran kepercayaan kita bila mengucap 2 syahadah.... 5 rukun islam, 6 rukun iman. Tiada alasan di akhirat untuk di tolak apatah lagi dengan alasan keduniaan yg semuanya ciptaan Allah. Org putih sampai lah yg hitam Kita berdakwah semuanya kerna Islam bkn untuk kita! Islam untuk semua. Ya! semua makhluk termasuk jin. Berbalik pada isu dasar pada Islam ini lihat2 juga ciri2 fasik,munafik yg mungkin menyentuh sensitiviti saudara muslimku.. tiada istilah kafir mengkafir melainkan pemutihan individu pada istilah ciri2 org munafik. Quran juga sebut hal demikian. Semua org juga sebut yg sama seperti Al-Quran... Adakah kita yg menyebut serta kitab Al-Quran mewahyukan untuk seluruh makhluk itu RADIKAL??? MAKA YANG SEBENAR-BENAR R-A-D-I-K-A-L adalah makhluk yang melanggar,menolak,memperlekeh hukum2 yang ALLAH Taala ciptakan untuk sekalian umat demi keselamatan dunia n akhirat. Siapa sini xtau bukak aurat tu berdosa? contoh aje ni.. paham2 dan renung2 kanlah Nabil... ok wassalam

Ainur68 said...

Sememangnya "not worth" utk BN bertanding kerana kerusi tersebut memang PR yang punya. P.Pinang pun PR yang punya. Najib baru terperasan permainan politik Anwar. Dia dah kantoi kat Perak sebenarnya.
Agak terlambat jugak sebab orang dah kata BN pengecut. So, telan jerlah.8-}

Tuanrumah said...

UMNO dan sekular semakin berkubur, bernanah dan sukar untuk diubati kembali.. Islam akan tertegak dibumi Malaysia, ramai bukan Islam telah tertarik kepada ciri-ciri pemerintahan Islam yang ada pada PAS hasil tarbiah penyokong dan pemimpin PAS dalam menegakkan kebenaran dan keadilan. Takbirrrr!!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com