5.15.2009

Mahkamah rayuan kena selsema babiiii

. 5.15.2009


Kakaka lawak babi hari ini bila mahkamah terkena virus selsema babi. Mahkamah telah menunda tarikh perbicaraan atazs kes yang sepatutnya didengar hari Isnin nanti yakni kes rayuan Ir Nizar terhadap keputusan mahkamah rayuan baru-baru ini. Penundaan ini berlaku disebabkan oleh serangan virus selsema babi yang menyerang seantero dunia. Agak-agak ada makhluk babi kot dalam mahkamah....

Mahkamah Rayuan akan mendengar Rayuan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah pada Khamis ini.

Mahkamah itu juga akan mendengar permohonan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bagi mengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan yang membenarkan penangguhan pelaksanaan keputusan Mahkamah Tinggi pada hari yang sama.



Sebelum ini mahkamah menetapkan untuk mendengar rayuan Nizar pada Isnin depan.

Peguam Nizar, Amer Hamzah berkata beliau berharap mahkamah akan mendengar rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi dahulu supaya mengekalkan pelaksaan keputusan yang memutuskan Nizar sebagai Menteri Besar yang sah.

Isu perundangan melibatkan Nizar dan Zambry telah bermula sejak February lalu apabila Zambry telah dilantik sebagai Menteri Besar menggantikan Nizar.

Pad 13 Februari lalu, Nizar memfailkan permohonan untuk mengisytiharkan beliau sebagai Menteri Besar yang sah.

Sehinggalah pada Isnin lalu, Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin ialah Menteri Besar Perak yang sah.

Bagaimanapun Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Ramly Ali membenarkan Datuk Seri Dr. Zamry Abdul Kadir kekal sebagai Menteri Besar Perak sehingga Mahkamah Rayuan menyelesaikan kes rayuannya terhadap keputusan Mahkamah Tinggi tersebut.

Sumber dari [MStar]


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

7 comments:

anti babi said...

Mana taknya, dalam kabinet nizar banyak yang makan babi. Bila buat sidang media, kiri kanan makan babi yang kontrol. Cuba faham pandangan Dato' Hairussani, Mufti Perak yang kami kasihi:

"Mereka tidak merampas kuasa, cuma mereka (UMNO) bagi tahu kepada Tuanku Sultan sekarang BN telah mendapat majoriti ahli dewan kerana 3 adun dari PKR dan DAP telah keluar parti dan menjadi adun bebas dan seorang adun kembali kepada UMNO!

Terimalah hakikat itu, tetapi PAS dan DAP tidak boleh terima hakikat, sekarang BN ada 31 ahli dewan. Kalau kita mengasihi orang kafir itu adalah itu haram, kita boleh berbaik dengan orang kafir tapi tidak boleh berkasih sayang dengan orang kafir!

Kenapa PAS lebih menyayangi orang kafir daripada sayang orang islam sendiri? Orang islam PAS sanggup maki hamun, orang kafir kita berpeluk-peluk pula, macam kes Elizabeth Wong memang jelas dia buat maksiat, kenapa ada muslimat PAS dan PKR peluk sampai menangis dan macamana NIk Aziz boleh sokong Elizabeth dalam isu ini sedangkan kita dan Nik Aziz tahu yang DAP tidak akan sokong ISLAM! Tengok Karpal Singh kata apa, langkah mayat saya dulu kalau PAS nak tubuh negara ISLAM!"

Kalau tak faham, maknaya kamu pun dah kena temberang dek orang suka makan babi!

Itulah hikmahnya ALLAH SWT turunkan bala virus selsema babi..jangan besahabat dengan orang yang suka makan babi!

Anonymous said...

kecian anti babi ni, yang korang tu dok rampas secara haram hangpa tak sedaq ka. Lu berani sahut la cabaran, bubar je DUn tu.. atau lu punya teloq dah bagi babi makan

Anonymous said...

mana tau dlm kebinet nizar banyak org mkn b..... skg ni org dlm umno pun perangai ngalahkan b..... pelahapnya bukan main silap silap dah telan pun b....

Mike said...

Commentor Antibabi kat atas ni otaknya pun dah kena selsema-umno. Logik pakai "fallacy".

Tak lama lagi kena selsema babi pulak. Tak paham Islam. Orang yg rogol dan bunuh dgn kejam di sanjungi. Muslimah Pas peluk Eli jadi issue.pa dah jadi.

anti dap said...

Anti babi,

Puak ni bukan depa peduli, babi pun babilah jadi dapat undi. Depa tengah syiok babi-babi dok menyokong depa. Macam ularmak pas di Perak cakap, daripada bekerjasama dengan umno lebih baik dengan dap kafir harbi.

Tuanrumah said...

To Anoy, gentlement la sikit bro, kalau nak komen berapi pun bagi la nama, mak bapak korang lahir korang ni tak de nama ka atau nama korang tu taruk kat Ba*i, please la tunjukkan sikit kejantanan korang turrrr

hassan said...

duduk bersama buka AL-QURAAN dan HADIS selesai masaalah.Itupun kalau kita rasa kita islam.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com