5.13.2009

Mahkamah doble standard @ takde standard langsung.. ktakhh ptuihh

. 5.13.2009


Nah .. kan, sudah dikata. Mahkamah double standard atau tak der standard langsung. Mahkamah hampehh atau mahkamah jamban. Satu malaun boleh settle dalam 5 jam kesnya satu lagi insan kena tunggu 5 hari untuk settle kes tersebut. Sapa cilakak, hakim cilakak ka atau mahkamah cilakak.


Apa alasan lak hakim mahkamah rayuan kali ni. Dulu masa Zamry KudEta bawa kes ni kemahkamah, hakim bilang kes ini melibatkan kepentingan awam jadi kena segerakan. Bukankah kes ni sama dengan kes yang dibawa oleh Nizar ? Kenapa harus ditangguhkan dulu hingga minggu depan. Apakah akan ada tangan-tangan kotor dibelakang hakim yang akan memaksa untuk membuat keputusan?. Apakah akan ada kata-kata ugutan yang memutarbelitkan keputusan nanti ?. Adakah akan ada paksaan, tukaran hakim jika kata-kata ugutan tidak dituruti ?.

Sejauhmana kekecutan para hakim ini. Percayakah kita pada hadis nabi bahawa dua daripada tiga hakim akan ke naraka laknatullah atas ketidakadilan mereka dalam menegakkan kebenaran. Biarlah mereka seronok didunia, duka di akhirat kelak. Insan teraniaya di dunia akan dibalas kebaikkannya diakhirat kelak. Kesabaran akan datang jua...




Tuan Rumah;

Permohonan Nizar dengar Isnin ini May 13, 09 3:00pm Malaysiakini
Mahkamah Rayuan akan mendengar Isnin ini permohonan Menteri Besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin untuk mengetepikan perintah penangguhan penghakiman mahkamah tinggi yang mengisytiharkan beliau sebagai menteri besar Perak yang sah.


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com