4.30.2009

Kotobian tadau kaamatan 2009, buli bah kalau kau !!

. 4.30.2009


Bulan Mei, satu bulan yang paling istimewa buat para penduduk Sabah terutama kaum Kadazandusun kerna bulan ini satu perayaan menyambut Tadau Kaamatan. Pelancaran kali ini akan diadakan di Daerah Papar. Seperti biasa kemuncak dan penutup akan diadakan di KDCA pada 30 dan 31 May. Wawawa...hari ini diistihar sebagai cuti umum bagi Negeri Sabah. Yahoooo..bestnyerrr cuti lagi. Alamak.. bila check dlm kalender hari tu memang cuti Sabtu dan Ahad lerrr, sedihnya.


Woittt, aku tak suruh hangpa jeling kat awek ni lama-lama, memang orang Sabah tapi aku pun tak kenal hahaha !! btw, layan dulu lagu ni.....





Aku akan cerita lebih lanjut minggu depan coz akan ada pameran kebudayaan masyarakat Sabah di muzium negeri nanti (4hb hingga 11hb May ini) so aku nak mendalami hikayat kehidupan masyarakat Sabah, kat sana la aku tuju.

Tuan Rumah; 4 tahun dah kerja kat sini, rasa maleh nak balik lak kat Semenanjung tu !


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com