4.23.2009

Mana aku nak letak muka ni..malunyerrrrrrr

. 4.23.2009


Siapa aku [Datuk Seri Dr. Mohd. Hilmi Ismail, Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP)] - Malaysiakini

Kerna nak mempertahankan legasi kesultanan Sultan Perak, tanpa usul periksa simamat parang kontot telah berusaha berpeluh-peluh membuat aduan dan laporan ke balai polis Sungai Senam dekat bandar Ipoh pada jam 5 petang semalam.

Laporan ini kemudian diperbesar-besarkan oleh paper-paper dengan harapan dapat menggoyahkan lagi kedudukkan media internet pro-PR serta telus. Sila klik [UtusanMeloya], [TakBernama], [BeritaHairan] dan juga ditelanjangkan oleh blogger-blogger pembela melayu yang lain hangpa cari sendiri.

Simamat ini kemudian tersenyum lebar dengan harapan suatu hari nanti Sultan akan menganugerahkan darjah kebesaran tertingggi iaitu anugerah "Tong". Dengan kembangnya simamat ini memberitahu pemberita, laporan polis dibuat kerana GMP beranggapan berita yang disiarkan oleh laman web tersebut bersifat kurang ajar dan biadap terhadap institusi beraja di negeri ini.

'Saya merujuk kepada sebuah berita bertajuk Raja Nazrin Defends Monarchy Against Ridicule yang dihantar oleh pengarang menggunakan nama pena 'admin' dan disiarkan di laman web Malaysiakini pada 19 April lalu.



Mamat ni juga minta Kementerian Penerangan, Komunikasi, Kesenian dan Kebudayaan mengambil tindakan terhadap lamanweb itu [Malaysiakini la] kerana menyalahgunakan teknologi maklumat sewenang-wenangnya tanpa memikirkan kesannya terhadap keselamatan negara. (dengan perasaan megah diri kununnya]

Nak dijadikan citerrr, simamat ni hari ni menarikbalik laporan polis tersebut dengan menyatakan bahawa dia tak tahu Malaysiakini ada keluarkan berita tersebut. Apa la dungu betul Datuk Seri ini, mengalahkan budak sekolah darjah tadika. Sepatutnya, Sultan tarikbalik gelaran ini dengan alasan telah menjatuhkan martabat Diraja. Gugusan Melayu Perak patut mengarahkan simamat ni meletakkan jawatan atas kapasitinya sebagai Presiden GMP yang bengap.

Berbondonglah kedua-dua bebudak ni (dengan penasihat Undang GMP; Nur Ali Nordin) dengan ketebalan muka 60 meter ke Balai Polis itu semula, kali ini tidak lagi bersenam untuk memadamkan kembali laporan berkenaan.

Dengan muka yang comot terpaksalah simamat ni merayu, mengadudomba akan kepada paper-paper kahak tadi untuk menjilat kembali apa yang diludahkan oleh mereka. Kini, Malaysiakini telah meminta Mohd Hilmi memohon maaf secara terbuka kerana membuat tuduhan palsu itu serta mamat ni telah memohon berjuta kemaafan atas keterlanjurannya yang juak itu.

yang hebatnya, Malaysiakini juga sedang menimbang kemungkinan mengambil tindakan terhadap Mohd Hilmi dan GMP.

Sekian, alkisah hari ini..sandiwara petang yang menghiburkan.


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

3 comments:

Anonymous said...

Memang bangang mamat parang kontot ni.Macam ni nak jadi pemimpin melayu lupakanlah muka pun poyo punya muka tengok pun tak stim langsung.

Anonymous said...

woiiii apa stim-stim ni aku tak tau la bini dia nenegok dia lagu ni ntah ada selera ke tak.

Tuanrumah said...

hangpa jgn nak lolaq kat blog aku ni, jgn nak blue2 kat sini, pi main jauh-jauh. kakaka

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com