11.08.2008

Nasihat Najib..wahai pengikutku, bermuhasabah anda..

. 11.08.2008



PEKAN, 8 Nov (Bernama) -- Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak menasihatkan pemimpin tertinggi dan anggota akar umbi Umno dan Barisan Nasional (BN) bermuhasabah diri dan melakukan perubahan bagi memenangi kembali sokongan rakyat.


Bermuhasabah diri ? Maknanya dalam Umno bermuhasabah diri tu bermaksud tengok diri kamu dalam cermin dulu sebelum nak rebut jawatan tinggi. Berapa banyak fulus yang kamu ada boleh ditaburkan kepada bahagian-bahagian. Bermuhasabah bermakna kamu tak boleh nak tentang aku...kamu kena ikut bontot aku, kalau tidak aku cantas kamu..ada paham !

"Apa mesej itu, kita mesti telaah dan mencari rahsianya, kemudian buatlah pembaharuan dan penambahbaikan dan saya yakin Pilihan Raya Umum ke-13 nanti, rakyat akan bersama Umno dan BN," katanya ketika berucap merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Pekan di sini, Sabtu.

Aku dah bagi amaran, kau kaji lerrr mesej tu, telaahla otak-otak rakyat satu Malaysia ini, tak cukup tenaga boleh guna orang-orang SPR, Perangkaan dan Jab Timb PM, dah dapat data buat analisis...konklusinya PRU-13 ni kita kena bersedia dengan lebih banyak uang lagi, tabur ke rakyat. Mereka senang je digula-gulakan. Jangan fikir bahagian aku, kami dah set lama dah!

Tak caya cakap aku ye... "apa yang lebih membanggakan, tsunami politik yang melanda pada pilihan raya umum lepas juga tidak memberikan kesan kepada Parlimen Pekan." Hebat betul orang Pekan ni, kaya-kaya orangnya...?&%$

Kita kena buat penambahbaikan, 5 negeri jatuh tangan pembangkang kita kena rampas. Duit EPF dah disalurkan, duit komisyen kapal selam masih ada lagi, nanti aku lulus komisyen helikopter pula, yang ni semua kena simpan buat penambahbaikan dan disalurkan pada 5 negeri ni. Korang semua pasang kaki siap-siap, nanti kita buat macam BPR perangkap exco Perak tu..kah..kah..kah bijak tak aku !

"Ada yang menasihatkan saya pindah bahagian tetapi saya kata tidak, berganjak dari Pekan tidak ada dalam kamus saya," katanya. Sebabnya setelah aku bermuhasabah dengan SB-SB2 maka aku buat keputusan nekad aku tak leh nak gi keluar dari sini coz aku tahu aku akan kalah..sebelum ni pun aku hampir kalah tapi atas kebijaksanaan aku dan SPR, aku telah ubah kawasan undian area geng askar Kem Batu 5 Gambang masuk kawasan aku, nasib aku menang.

"Sehubungan itu, beliau berkata masih belum terlambat bagi Umno dan BN untuk memperbaiki kelemahan dan mengembalikan kembali kekuatan parti itu." Yeah ! Kita teruskan muhasabah dengan politik uang dalam parti kita, penuhi hotel-hotel dengan orang-orang kita. Pak Lah suruh kamu balik tak payah ikut cakap dia, akulah bakal PM aku ada kuasa berbuat apa yang aku nak..kita perbaiki kelemahan dengan membuat lebih banyak lagi kelemahan-kelemahan yang lebih teruk lagi, perempuan..biasalah..minum..biasalah..uang lagi, hamburkanlah.

Hah uang habis, relax ..EPF ada, apa takut..bukan duit kita, duit rakyat. Kita ikut resmi orang berniaga, ada duit sendiri, simpan.. buat pinjaman bank, tak leh bayar paling habis pun ishtihar bankrap..macamana sama la tu. Duit kita punya untuk kroni dan keluarga dulu baki bagi kat kuncu-kuncu kita, tak de duit beli la kapal perang ke, kapal selam ke guna orang tengah dapat komisyen, duit rakyat yang punya kah..kah..kah biar la rakyat penat lelah cari duit, kita kira duit masyukkkk

Ikut jer muhasabah aku nescaya rakyat marhaen akan sokong kita ...percayalah !!


Webmaster; Pinjam bahasa Tajudin ! Bastard U



Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com