11.17.2008

Wasiat Raja Melayu, Wasiat dari Rasullulah SAW dan Wasiat dari Sahabat Rasul

. 11.17.2008


WASIAT RAJA-RAJA MELAYU
1. Kepada semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, penulis sampaikan Wasiat Raja-Raja Melayu dibuat pada 31 Ogos 1957. Barangkali DS Anwar Ibrahim dah lupa akannya, juga menyebabkan orang-orang Melayu dalam PR lupa akannya, maka inilah penulis sampaikan supaya kita sama-sama beringat akan tanah ini Tanah Melayu.

2. KAMI WASIATKAN KEPADA ZURIAT KETURUNAN KAMI 7 PERKARA YANG MANA JIKA KAMU BERSATU-PADU DAN BERPEGANG TEGUH KEPADANYA SELAMA ITULAH KAMU AKAN SELAMAT SEJAHTERA:-

2.1 Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung: PERSEKUTUAN TANAH MELAYU

2.2 Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytiharkan dan simpan, selain gunung-ganang , tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYU sehingga nisbah 50% selebihnya kamu rebutlah bersama kaum-kaum lain!.

Baca lagi kat [sini]

WASIAT TERAKHIR RASULLULAH SAW

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu, dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Ingatlah bahawa sesungguhya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu, segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang.

Baca selanjutnya kat [sini]

WASIAT SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Ini adalah wasiat Ali bin Abu Talib. Dia nak saksi bahawa tidak ada tuhan selain Allah. Tiada sekutu bagiNya. Dan bahawa Muhammad adalah hambaNya dan rasulNya. Allah mengutuskannya dengan hidayah dan agama yang benar agar agama ini menang ke atas semua agama walau pun dibenci oleh orang-orang musyrik.

“Katakanlah: “Sesungguhnya sembahyangku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. Tiada sekutu bagiNya, dan dengan yang demikian sahaja aku diperintahkan, dan aku adalah orang Islam yang awal pertama.” (Al-An’am: 162-163)

Aku mewasiatkan kamu wahai Hasan, semua anak-anakku dan sesiapa sahaja yang sampai kepadanya wasiatku ini agar bertakwa kepada Allah, Tuhan kamu. Jangan sekali-kali kamu mati kecuali kamu Islam. Berpeganglah kepada tali Allah dan janganlah kamu berpecah belah. Sesungguhnya aku mendengar Abu al-Qasim s.a.w. bersabda: “Hubungan manusia yang baik itu lebih baik dari solat dan puasa keseluruhannya.”

Baca selanjutnya kat [sini]


Webmaster; Wasiat dari ana, moga islam berkembang maju dan tumbuh subur dan mekar di bumi Malaysia ini..hendaknya



Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com