11.17.2008

Pemimpin UmNO Penang bertopengkan binatang..

. 11.17.2008


Adakah binatang lebih mulia dari manusia ini. Sanggup kerana ego, pangkat dan kuasa mengenepikan prinsip kemanusiaan untuk memperbaiki taraf hidup rakyat Pulau Pinang. Tidak jelikkah rakyat Penaga yang memilih pemimpin sebegini? Beginikah sikap orang Melayu yang sebenarnya?


Inikah cara orang Islam menerima pelawaan insan yang bukan Islam. Tidakkah martabat Islam jatuh hina kerna hendak menegakkan dasar kemelayuan yang diagung-agungkan itu? Salahkah untuk membuang ego dan kepentingan diri sendiri serta kaum Melayu demi kenaikan rakyat sejagat.?

Hebat ! Hebat ! Inilah yang dikatakan Melayu yang dah lupa diri hasil didikan UmNO totok, Kerna sorang paria ni habis Melayu sePulau Pinang. Bagus sangatkah UMnO waktu Gerakan perintah Pulau Pinang dulu. Lihat apa yang jadi dekat orang Melayu Tanjong Tokong, Sungai Dua, Bayang Lepas, Teluk Kumbaq..majukah mereka. Masih macam tu juga, nelayan tetap nelayan, pekebun tetap pekebun malah banyak Melayu yang lari ke tanah besar. Sebab apa, pembangunan yang dibuat, apa Melayu mampu beli ker !! Cina juga yang konker. Kes ini pun hang nak kecoh..pirahhhh!

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Kebajikan serta Masyarakat Penyayang Negeri Phee Boon Poh (DAP-Sungai Puyu) yang bangkit mencelah berkata, sekiranya pihak pembangkang sudi bekerjsama, maka sasaran miskin sifar itu mudah untuk dicapai, demikian menurut laporan Bernama.

"Ini semua kerana Umno tidak mahu beri kerjasama, kita ada jemput untuk mesyuarat bincang isu itu tetapi tidak datang, wakilpun tidak ada," katanya dalam nada tidak puas hati.

Ketua Pembangkang Datuk Azhar Ibrahim (BN-Penaga) yang turut mencelah berkata, keengganan pihak pembangkang memberi kerjasama bertujuan memberi laluan kepada kerajaan negeri mentadbir dan mencorak Pulau Pinang. Petikan dari Malaysiakini



Webmaster; Sudahlah ego tinggi menolak elaun Ketua Pembangkang yang kerajaan negeri berikan, ini pula sanggup tolak mesyuarat bersama demi masyarakat Pulau Pinang, ingatlah wahai Ahmad Azhar, kita ni tak kemana, kubur jua akhirnya janganlah sombong diri !



Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com