5.15.2009

60,000 jentera UMNO jadi kuli batak, suruhan kena cucuk hidung

. 5.15.2009


Tak faham tugas atau kena ikat hidung dengan tali lembu, orang atas dapat komisyen yang bawah jadi balaci.. yang atas makan besar yang tengah pun makan suap yang bawah ni makan sisa je, kecian la puak-puak UmNo ni. Ni la bala kalau hidup tak berpegang pada Al-Quran dan Sunnah, bila perlembagaan sendiri pun dah sekular maka hidup pun macam sekular, Islam hanya disurau, Islam hanya 5 waktu solat je yang lain tolak tepi tu yang banyak kena tangkap basah, yang banyak songlap duit, yang banyak makan rasuah, yang banyak gila kemaruk kuasa.

Atau ni cuma alasan untuk salur lebih banyak peruntukkan untuk buat kursus, latihan untuk puak-puak ni. 60,000 orang.. banyak tu beb. Orang atas dah congak-congak, yang tengah pun dah bilang-bilang, komisyen tetap nak makan jugak, yang bawah jadi balaci je. Aku tengok kau, kau tengok aku.. sama-sama melopong...

Isyyyykk, bengap jugak puak-puak ni, jumlah ramai tapi tak tahu buat keja dan tak faham keja yang nak buat tu. Mana tak nye, profesional semua dah lari kat Pakatan Rakyat yang tinggal cuma kontraktor yang kebuloq projek, pemimpin yang kemaruk kuasa dan pompuan, ustaz terompah kayu, hisap dadah tu je la yang tinggal. Tu sebab sebenar depa ni tak pandai buat kejo sampai pemimpin atasan kena turun padang sekali.. kecian..



"Jumlah mereka ramai tetapi ramai yang tidak tahu tugas dan tidak tahu apa yang hendak dibuat," katanya kepada pemberita pada perjumpaan dengan jawatankuasa penerangan Umno Terenggani di sini hari ini yang turut dihadiri Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said.

Kakakakaka


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com