5.11.2009

Jangkaan keputusan mahkamah petang ini, 2 MB Perak; Apa kesudahannya..

. 5.11.2009


Ramai orang berpendapat bahawa keputusan mahkamah berhubung dengan kedudukan MB Perak sudah dijangka. YB DS Nizar akan kalah dalam kes ini.

Sememangnya kalau diikut rekod rekod yang lepas isu politik Perak tidak menyebelahi Pakatan Rakyat tetapi berpihak kepada Umno/BN. Kes ADUN yang telah meletakkan jawatan, kes Speaker dan kes penggantungan Zambri oleh Speaker semuanya tidak berpihak kepada Pakatan Rakyat.


Sehinggakan perkara yang termaktub didalam Perlembagaan Persekutuan yang mengatakan segala keputusan di dewan Undangan Negeri sepatutnya tidak boleh dipertikaikan oleh mana mahkamah pun boleh diketepikan oleh Mahkamah Persekutuan. Apatah lagi kes yang melibatkan kesahihan antara 2 Menteri Besar yang dilantik oleh Sultan.

Oleh itu bila 2 MB memohon untuk mahkamah membuat peristiharan yang mana Menteri Besar yang sah sudah tentunya kita sedia maklum akan keputusannya.

Walau apa pun keputusan oleh Mahkamah Tinggi pihak yang kalah sudah tentunya membuat rayuan dan kemelut krisis Negeri Perak tidak akan berakhir semudah itu kecuali mengembalikan kepada rakyat untuk membuat keputusan melalui pilihan raya.

Tuan Rumah;Tak pe tunggu pilihanraya ke13 nanti, habislah kau UBN, mampuh la kamu kena celaka laknatlah kamu dengan rakyat.


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com