4.19.2009

Jom Heboh, fiesta maksiat kembali bertapak di Perak

. 4.19.2009


"Majlis Mufti-Mufti Malaysia melalui Mufti Perak Datuk Seri Harussani Zakaria pada 30 Julai 2004 telah mengeluarkan kenyataan bahawa konsert Sure Heboh TV3 adalah haram kerana ia melalai dan menggalakkan maksiat di kalangan anak-anak muda."


Nampaknya Mufti telan balik apa yang dikokokkannya. BN KUDETA Perak yang baru tumbuh gigi susu dah mula juak memberikan satu program maksiat untuk rakyat Perak. Tahniah BN Perak. Jom heboh kembali lagi ke Negeri Perak. Kali ni ia akan berlangsung di TLDM Lumut sempena Navy Day 2009.

Acara :Hari Terbuka Armada Bersama Jom Heboh dan TV3 Navy Special
Tarikh :25 dan 26 Apr 09(Sabtu & Ahad)
Lokasi :Jeti Pangkalan TLDM Lumut
Perasmi :PTL



Program maksiat yang akan diadakan antaranya dalam kategori HIBURAN DAN RIADAH :

:: Konsert Gelombang Biru di tapak Jom Heboh TV3
:: Senamrobik
:: Konsert TV9
:: Konsert Jom Heboh TV3
:: Jemputan artis & personaliti dari Media Prima Sdn Bhd
:: Boat Ride
:: Kereta api kanak-kanak
:: Cabutan bertuah dan teka kacang
:: Kugiran di beberapa kapal besar
:: Human Balloon

Kini setelah kerajaan HARAM Zamri yang diredhoi oleh mufti kembali ke Perak, Jom Heboh datang meraikan kemenangan rampasan kuasa tersebut di Lumut. Saya belum melihat reaksi Dato Mufti sebagaimana reaksinya terhadap bacaan Al Quran Nga Kor Meng. Apakah pandangan datuk mufti telah luntur kerana restu kepada kerajaan haram ini? Atau baginya barangkali biarlah jom heboh kembali asalkan umNO berkuasa….kalau begitu…jemputlah mufti membacakan doa memulakan jom heboh agar yang haram menjadi Harus… kakaka bukan ulasan aku tapi bro anaksengat ni.

Bagi masyarakat melayu..barangkali inilah keinginan yang dinanti...umpama kerinduan berpanjangan....masanya melepas rindu...Moga Allah SWT melindungi Rakyat Perak dari malapetaka akibat pemerintahan sekular yang menolak Islam, Sokong BN bermakna bertambah dosa dan mungkar, sokong PAS sokong Islam takbir!!!!


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

2 comments:

Anonymous said...

Sedara, ada ke ustaz harussani batalkan fatwa jom heboh tu haram? Lesen untuk meluluskan Jom Heboh di Manjung ni dikeluarkan oleh siapa kalau bukan kerajaan Negeri PAS Perak. Ini lah masanya kerajaan negeri PAS Perak bantah dan tak bagi lansung kebenaran untuk buat Jom Heboh di Manjung. Kenapa dibenarkan?

Tuanrumah said...

Anoy, kelulusan konsert ni bukan kerajaan negeri Pas yg keluarkan, ianya dtg dr kerajaan pusat UBN haprak dibuat dalam kwsn TLDM, bukan kwsn yg dikawal oleh kerajaan negeri.

Dgn kehadiran Sultan Selangor dan Sultan Perak, korang percayakah yg Mufti Perak nak haramkan konsert ni...pirahhhhh cakap jgn sebarangan pikiaq la dulu bro!!!!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com