4.03.2009

Tsunami Malaysia, Rest in Peace Pak Lah

. 4.03.2009


Sumber malaysiakini dengan tajuk: Najib dengan rasmi PM ke-6



Tidak dapat menduga ketentuan Illahi, Allah Maha Berkuasa atas segala sesuatu. Walaupun pahit bagi pro-demokrasi yang melihat perlantikan Najib sebagai Perdana Menteri ke-6 Malaysia suatu titik hitam namun inilah dugaan serta ujian yang Allah berikan kepada hambanya yang bertawakkal serta berserah padaNya.

Persoalan apakah tsunami yang melanda malaysia akan datang baik atau bala semuanya sudah ditakdirkan. Pejuang-pejuang demokrasi tidak harus merasa kecewa, sedih dan muram. Ianya patut dijadikan motivasi untuk pejuang-pejuang demokrasi memberikan cahaya malap kepada cahaya terang kepada rakyat. Berapa ramaikah generasi sebelum ini mengorbankan diri mereka demi suatu demokrasi ?. Patutkah kita mensia-siakan penatlelah pejuang-pejuang terdahulu ?.

Ayuh pejuang-pejuang demokrasi, usah biarkan cahaya yang semakin terang malap kembali, teruskan perjuangan, ingat... jika takut dengan risiko, usah bicara tentang perjuangan!!!


Tahniah atas penganugerahan Tun kepada Pak Lah dan isteri Jeanne Abdullah walaupun dalam 4/5 tahun pemerintahan tak nampak sangat jasanya melainkan menjaja Islam Hadhari keseantero dunia serta mengucarkacirkan ekonomi dan politik negara. Pak Lah bolehlah berehat sekarang serta melihat, mencongak dan mengunjungi surau dan masjid di Kepala Batas dengan membawa konsep Islam Hadharinya. Tahniah sekali lagi Paklah serta Isteri.


Akhirnya yang tiada penghujungnya, tahniah diucapkan buat Najib atas perlantikan beliau sebagai PM baru Malaysia ke-6. Tahniah, ucapan rela dalam pahit.





klik sini untuk dapatkan smiley upin dan ipin

Tuan Rumah;Beratnya tangan ini nak menulis sebagaimana beratnya menerima sorang PM baru dengan imej tercalar dan memalukan, entah la.....


Jika gentar pada risiko..usah bicara erti perjuangan....

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

© Copyright 2007-2008. Nekadislam.Blogspot.Com. All rightsreserved | Nekadislam.Blogspot.Com is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com